W Poznaniu powstaje nowatorskie urządzenie, które ma szansę zrewolucjonizować rynek segregacji śmieci

Rozwiązanie zaproponowane przez polskich inżynierów i projektantów – inteligentny kosz na śmieci: Bin-e, ma realną szansę poprawić jakość naszego życia i wpłynąć na ilość segregowanych przez nas odpadów. Jest to również nadzieja na wprowadzanie realnych zmian w procesie odzyskiwania odpadów.

front 16_9

Właściciele firmy, Jakub Luboński i Marcin Łotysz z nadzieją patrzą w przyszłość, nie tylko swoją, ale całego świata. Dostrzegając pogłębiający się problem związany z coraz to większą produkcją odpadów, które wręcz zalewają naszą Ziemię, postanowili poszukać rozwiązania, które umożliwi im zwiększenie liczby odzyskiwanych odpadów. Dzięki wizjonerskiemu podejściu do biznesu i doświadczeniu znaleźli rozwiązanie problemu,
z którym stykamy się każdego dnia- uciążliwej i często prowizorycznej segregacji śmieci.

Jak to działa?

Wrzucamy śmieci do kosza i gotowe. Bin-e działa za nas. To inteligentne urządzenie rozpoznaje, kategoryzuje, sortuje i przechowuje śmieci. Ponadto, kiedy jest już wypełnione po brzegi, informuje firmy odpowiadające za zbiórkę odpadów, że należy je już odebrać. Dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii i pracy inżynierów, Bin-e rozpoznaje, co tak naprawdę wrzuciliśmy i poddaje śmieci wstępnej obróbce np. zgniata plastik, dzięki czemu jest wstanie wykorzystać całkowitą przestrzeń pojemnika. Dodatkowo Bin-e cały czas uczy się nowych parametrów dotyczących wrzucanych przez nas odpadów. Dzięki wiedzy gromadzonej w chmurze potrafi rozpoznać rodzaj odpadu i odpowiednio go skategoryzować.

Jakie plany?

Przedsiębiorcy zamierzają mocno wejść z Bin-e na rynek. Za Jakubem Lubońskim
i Marcinem Łotyszem stoi kilkunastoletnie doświadczenie w marketingu, programowaniu, grafice, ale przede wszystkim profesjonalny zespół inżynierów, designerów
i marketingowców. Stąd plany są ambitne: prototyp urządzenia będzie gotowy w czerwcu 2016 r., a na rynek produkt ma wejść w roku 2017. Od samego początku inteligentny kosz ma znaleźć swoich odbiorców na rynku globalnym. Taka strategia firmy determinuje intensywne poszukiwanie potencjalnych partnerów, którzy pomogą w komercjalizacji przedsięwzięcia.

Bin-e

Facebook

Twitter

Pinterest