Qpony rosną w siłę

Poznański startup Qpony.pl  poinformował o uruchomieniu drugiej rundy inwestycyjnej. Spółka została wyceniona przez inwestorów na 4 mln zł. Kwota może wzrosnąć do 12 mln zł, jeśli do kwietnia 2015 r. założyciele zrealizują postawione przed nimi cele biznesowo-finansowe.

Środki, które do tej pory startup otrzymał, zostały przeznaczone między innymi na rozwój aplikacji, która 7 października w nowej formie ukazała się w GooglePlay, AppStore oraz Windows Phone Store. To, co wyróżnia teraz aplikację spośród konkurencji jest geolokalizacja. Użytkownik Qponów otrzyma oferty rabatowe jedynie z najbliższej okolicy. Twórcy aplikacji dopracowali także stronę wizualną aplikacji – jest ona obecnie bardziej intuicyjna i przyjemna w obsłudze.

Otrzymane środki zostaną także przeznaczone na realizację długofalowej strategii komunikacji. Twórcy aplikacji chcą umocnić pozycję lidera w kategorii kuponów rabatowych. Po osiągnięciu najwyższej pozycji w kraju, Qpony zakładają możliwość ekspansji na rynki zagraniczne.

Aplikacja już dziś na polskim rynku osiąga sukcesy. Od startu w 2012 r. pobrano ją ponad 250 tys. razy. Dziennie przybywa ok. 1200 nowych użytkowników. Imponujący jest też wzrost wartości spółki. AIP Seed Capital, pierwszy inwestor, za 15% udziałów przekazał założycielom 100 tys. zł, co oznacza sześciokrotny wzrost wartości firmy.

http://www.qpony.pl/