Innovation Teleport – nowa kampania zagraniczna Poznania

Futurystyczna kapsuła, wykorzystanie technologii 3D i tzw. rozszerzona rzeczywistość – to elementy najnowszej kampanii zagranicznej Miasta Poznania. Mieszkańcy stolicy Wielkopolski możliwości interaktywnej wystawymogą testować do 19 października. Potem projekt „Innovation Teleport” prezentowany będzie na największych branżowych wydarzeniach w Europie – m.in. w Paryżu i Londynie.

-,pic1,1216,74486,99906,with-ratio,16_9

W ubiegłym roku Miasto Poznań zrealizowało dwie zagraniczne kampanie promocyjne – w Irlandii i Niemczech. Obie zachęcały turystów do odwiedzenia stolicy Wielkopolski i zaplanowania podróży za pomocą nowo uruchomionej strony internetowej www.poznan.travel. W tym roku, dla odmiany, działania promocyjne skierowane są do profesjonalistów z branży nowych technologii, inwestorów, środowiska startupowego i studentów, a sama kampania skoncentrowana jest na zaprezentowaniu oferty Poznania w kluczowych obszarach: edukacji, rynku pracy, inwestycji i kultury.

Głównym elementem kampanii „Innovation Teleport” jest interaktywna kapsuła, która umożliwia zeskanowanie sylwetki w technice 3D z wykorzystaniem 60 aparatów fotografujących jednocześnie. Dodatkowo na potrzeby projektu stworzona została interaktywna mapa Poznania, której funkcjonalności można odkrywać za pomocą specjalnej aplikacji. W ten sposób mieszkańcy Londynu, Paryża czy Berlina będą mogli przenieść się do stolicy Wielkopolski i samodzielnie odkrywać jej uroki.

Wirtualnymi przewodnikami po Poznaniu, w postaci trójwymiarowych modeli wirtualnych, będą lokalni liderzy biznesu, innowacji i kultury m.in. Grażyna Kulczyk, projektantka Anna Orska czy twórca znanej na całym świecie kostki Dice+ Michał Bąk. - Innovation Teleport jest niestandardowym zaproszeniem do odwiedzenia Poznania. Dzięki zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom, zastosowanym przy projekcie, w niestandardowy sposób akcentujemy dynamiczny rozwój naszego miasta, jego ofertę kulturalną, biznesową czy rekreacyjną - mówi prezydent Poznania, Ryszard Grobelny. - To jednocześnie okazja by pokazać, że na przestrzeni lat stolica Wielkopolski pod wieloma względami stała się nowoczesnym, dynamicznym miastem, krajowym liderem w dziedzinie technologii i że stawia się ją dziś w jednym rzędzie z najbardziej atrakcyjnymi europejskimi metropoliami - dodaje.

Miasto Poznań z projektem „Innovation Teleport” obecne będzie podczas najważniejszych branżowych wydarzeń w Europie, które co roku gromadzą liderów opinii i entuzjastów z dziedziny nowych technologii, biznesu i designu - Chcemy zaistnieć w świadomości nowych grup docelowych, zaprezentować im potencjał Poznania i pokazać, że w stolicy Wielkopolski nawet najodważniejsze wizje mają największe szanse powodzenia - mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta. -Realizacja niestandardowych projektów, to z jednej strony konsekwentne budowanie wizerunku miasta, które podąża za trendami i w swoich działaniach promocyjnych korzysta z nowoczesnej technologii, a z drugiej szansa na przyciągnięcie do Poznania nowych zasobów: ludzi, idei i kapitału - dodaje.

Wystawa „Innovation Teleport” stanęła w nowej części Starego Browaru podczas rozpoczęcia 8. edycji Art&Fashion Forum. Do 19 października mieszkańcy stolicy Wielkopolski będą mogli przetestować możliwości interaktywnej kapsuły, a także poddać się procesowi skanowania w technice 3D.

Potem wystawa prezentowana będzie w trakcie Pioneers Festival w Wiedniu, festiwalu Mindtrek w fińskim Tampere, podczas Leaders Connected NOAH Conference w Londynie, w Berlinie podczas BITKOM Trendkongress oraz w Paryżu podczas LeWeb Conference. Zakończenie tegorocznej ekspozycji wystawy zaplanowane jest na grudzień w warszawskim Centrum Nauki Kopernik.