MODA I NOWE TECHNOLOGIE ZAWŁADNĘŁY POZNANIEM

cover-event

Za nami Startup Weekend Fashion&Tech. Wydarzenie pod każdym względem wyjątkowe. Organizatorom nie tylko udało się zaprosić rekordową liczbę uczestników i mentorów, ale przede wszystkim pokazać, że Poznań wyrasta nie tylko na polską stolicę start-upów – może stawać w szranki z takimi modowymi gigantami jak Mediolan czy Paryż.

W gościnnych murach Startego Browaru piętnaście kreatywnych zespołów tworzyło niepowtarzalne koncepcje będące połączeniem ich pasji i wiedzy. Efekt? Zwycięski team  Missing Link  już niebawem powalczy o główną nagrodę z najlepszymi zespołami z Nowego Jorku, Mediolanu, Paryża i z Londynu w ramach Global Fashion Battle.

SWPoz_fot.JakubWittchen_StaryBrowar

 

Prace podczas Startup Weeeknd Fashion & Tech Poznań przebiegały w trzech etapach. Pierwszy z nich to prezentacja koncepcji i budowa zespołów  To był naprawdę niesamowity dzień. Co trzeci zapisany uczestnik przyjechał do nas z pomysłem, który prezentował pozostałym. Od jego umiejętności przekazu koncepcji zależało czy uda mu się zebrać zespół i zaprezentować pomysł w finale – mówi Monika Synoradzka, organizator SWPoz. – To uczestnicy decydowali, który pomysł zasługuje na oficjalne zgłoszenie w konkursie  dodaje. Druga cześć to prototypowanie. – Część zespołów rozpoczęła prace już piątek, a w sobotę i w niedzielę do południa je kontynuowała pamiętając, że na opracowanie projektu mają zaledwie 48 godzin. – mówi Kamila Górczyńska-Żyżkowska, organizator SWPoz. W sobotę do zespołów dołączyli mentorzy,  z których wiedzy uczestnicy mogli korzystać  bez ograniczeń.

Wśród opracowywanych pomysłów jest między innymi odzież kumulująca energię i pozwalająca na jej ponowne wykorzystanie czy platforma do zarządzania i sprzedaży on-line dla branży fashion. Powstaje także aplikacja, która ma zapewnić nieograniczony dostęp do wszystkich ubrań i inspiracji w modzie. Użytkownik będzie mógł stworzyć własną, wirtualną szafę. – mówi Michał Juda, założyciel Showroom.pl - Jak widać wybór zwycięskiego teamu nie należał do najłatwiejszych. Każdy z w Jury miał swoich faworytów. Podobnie publiczność. – kontynuuje.

10624846_725421497494755_1271071284283740848_n

na zdjęciu od lewej organizatorzy Startup Weekend Poznan: Ewa Kurzyca, Piotr Danielewicz, Kamila Żyżkowska, Maciej Połoński, Piotr Biegun, Paulina Skrzypińska, Monika Synoradzka i Marcin Fajfer

 

Zmagania teamów zakończyły się w niedzielę, 28 września, finałową prezentacją powstałych projektów. Jury  złożone z inwestorów i ekspertów z dziedziny nowych technologii oceniało innowacyjność, estetykę i funkcjonalność oraz dostosowanie do potrzeb odbiorców. Tego samego dnia zostały ogłoszone wyniki.

Wyróżnienie Jury powędrowało do teamu Fashion Force (Basia Woroch, Marcin Woroch, Piotr Jachimczyk, Ewa Fijołek, Marlena Kalmuk), którzy zaproponowali rozwiązanie mające ułatwić agencjom wybór modelek. Drugie wyróżnienie otrzymał team Hi (Paweł Karczewski, Ewa Śliwińska, Joseph Wagner, Karolina Rybarczyk, Piotr Kęska) – pracujący nad inteligentnymi bransoletkami, które miałyby docelowo ułatwić przekazywanie kontaktów, zamiast wymiany tradycyjnych wizytówek. Nagroda publiczności powędrowała do teamu Airy (Aleksander Czyż, Izabela Huszcza, Kasia Beczek, Marta Degiert, Piotr Pyłka, Patrycja Małecka , Michalina Panfil, Filip Duszczak, Justyna Pacewicz) – którzy jeszcze raz potwierdzili starą zasadę – umiejętność porwania tłumu prezentacją swojego pomysłu po prostu się opłaca! Za to najlepsi ze wszystkich okazali się twórcy Missing Link – którzy za pomocą autorskiej aplikacji i coraz popularniejszych beaconów zdecydowali się ułatwić zakupy żyjącym w ciągłym pośpiechu mieszkańcom dużych miast. Bardzo cieszymy się z wygranej, ale przed nami jeszcze sporo pracy. Poznań dzięki! Wspaniale było was wszystkich poznać i być częścią tak fajnego eventu. – mówili na koniec.

Wśród mentorów Startup Weeeknd Fashion & Tech pojawiło się sporo znanych nazwisk ze świata mody czy designu. Zespołom pomagali m.in. grupa designerów z IDZ Berlin; Fax Quintus, Mandy Maissner, Fredericke Winkler, osoby związane z nowoczesnymi technologiami: Tomasz Kopacz z Microsoftu, Magdalena Wysocka reprezentująca Google, a także Basia Łubko z Viva! Moda.

Startup Weekend Fashion&Tech Poznań wspierały zarówno międzynarodowe koncerny, jak i mniejsze firmy, które – jak się okazuje – chętnie angażują się w wydarzania organizowane przez społeczność startupową, a bez których takie spotkania nie byłyby możliwe. W gronie Platynowych Partnerów znalazły się takie firmy, jak Microsoft, MasterCard, Twilio, Satry Browar, SpeedUp Ventrue Capital Group, Chigo Design, WhallaLabs a także Miasto Poznań. Złotym Partnerem Startup Weekend są: Allegro, PayU, Showroom, Digital Technologies, EIT ICT Labs, Huge Thing. Srebrni Partnerzy to: Omni3D, PizzaPortal.pl, Qpony.pl, Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, Pixers, Legimi, Poznański Park Technologiczno – Przemysłowy, IDZ International Design Center Berlin, Unizeto Technologies, Lucas GSM, Biuro 56, KsyKsy, One Press, Estimote, BusinessLink, RedSky Starter, Ten Moment.

10676210_724560764247495_2193237430269339833_n 998797_724547280915510_6107480323925731086_n 1016738_724563754247196_670150573078043634_n 1620489_724559597580945_7665590360070756565_n 10400808_725421690828069_283595194510991888_n 10407682_724908400879398_37862484586825120_n 10665094_725421544161417_2201991566793379274_n

fot. Jakub Wittchen